سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/7/22
2:41 عصر

شیر تیغک

بدست جمیل حسن زاده در دسته

 از تمامی کاربران وهموطنان عزیز به علت حجم زیاد تماس برای در خواست این دارو گیاهی فقط از طریق تلگرام به شماره 091489708042اقدام نمایید درصورت موجود بودن گیاه شماره حساب 5022291038418099بانک پاسارگاد به نام جمیل حسن زاده با واریز مبلغ 50هزارتومان هر کیلو وارسال تصویر فیش اقدام نموده تا در لیست اولویت ارسال گیاه چقچقه قرارداده شوید وخاهشمندم از سوالات بیمورد وغیره اجتناب نموده در صورت درخواست گیاه تمامی توصیحات در مورد مصرف ودیگر داروهای مربوط به بیماری مخصوص فرد را که نوع بیماری سرطان باشد را برایتان معرفی واطلاع داده میشود با تشکر  محقق وکارشناش گیاهان دارویی وکاربردی حکیم حسنزاده

 


95/7/20
7:32 عصر

گیاه چقچه -درمان سرطان

بدست جمیل حسن زاده در دسته

 


با عنایت به تائید اثرات درمانی گیاه چقچقه  یا همان بنام ایرانی شیرتیغک (Sonchus arvenis L) و


نام انکلیسی Perennial sowthistle ،به استحصار عموم علاقمند به گیاه درمانی و هممیهنان عزیز میرساند این گیاه

 

برای مصرف موجود می باشد

 

 

جهت تهیه  گیاه چقچه


این گیاه بصورت تر وخشک وبصورت عمده وخرده در این عطاری دارالشفای خوی موجود میباشد


همیهنان عزیز جهت تهیه این گیاه میتوانند با شماره تلفن  وتلگرام 09148708042  جمیل حسن زاده تماس بگیرند

 

 

مطالب مرتبط :

 

گیاهی که سرطان را از بین میبرد

 

حسین محمد مصطفی 46 ساله  کرد اهل ” پشتده ر ” عراق که 3 سال است از بیماری سرطان رنج میبرد . با خوردن گیاهی به اسم محلی ” چق  چقه ” یا ” گو?ه په پوله پاییزه ”  کاملا بهبود یافته و حتی دنیا را شگفت زده کرده است.

photo_2016-09-28_22-58-50

حسین محمد میگوید:  سه سال است که از بیماری سرطان رنج میبرم و تا اکنون 40 میلیون برای انجام شیمی درمانی و دارو نزد پزشکان خرج کرده ام و  نیز 12 میلیون بدهکارم ، 6 عمل نیز انجام داده ام  اما وضعیت جسمانیم روز به روز وخیم تر شد. سرانجام دکترم که قرار بود عمل هفتمم را انجام دهد به مسافرت رفته و قرار شد بعد از مسافرت عملم را انجام دهم. خیلی ناامید شده بودم.  سرانجام و به پیشنهاد دوست برادرم که  در انگلیس بود  به من گفت نوعی گیاه به نام محلی “چق چقه ”  در مناطق کردستان میروید انرا بخورم . من نیزپذیرفتم و تصمیم گرفتم تا برگشت دکترم انرا مصرف کنم.بعد از برگشتن دکتر پیش اورفتم وازمایش دادم دکتر درکمال تعجب ازم پرسید چه چیزی مصرف کردی؟  من هم به او جریان را توضیح دادم … دکترم گفت مصرف این گیاه دارویی را ادامه بده توکاملا سلامتی و هیچ اثری از سرطان در بدن تو دیده نمی شود.

 

حسین محمد پس از سلامتی کامل در فیسبوک از خواص و ماجرای سلامتی خود مینویسد و به گفته خودش تا اکنون بیشتر از 2000 هزار نفر از امریکا،  سوئد و المان و کشور های خارجی پیش اورفته اند تا از نزدیک در جریان خواص این گیاه قرار گیرند.  

 

طریقه مصرف این گیاه : مقدار 300 گرم   از این گیاه را در اب جوش گذاشته و  بجوشانید تا کمی غلیظ شود سپس در یخچال گذاشته تا سرد شود هرروز صبح قبل ازصبحانه و قبل از نهار و شام ان را بنوشید.  

این گیاه در زمینهای کشاورزی به فراوانی یافت میشود و کشاورزان از ان به عنوان گیاه هرز نگاه کرده و انرا از ریشه کنده و پرت میکنند.  اما امروز این گیاه  انقلابی در صنعت داروسازی انجام داده است.  هیچ چیز خداوند بدون حکمت نیست.

 

 

منبع خبر مرتبط با درمان حسین محمد

http://www.noryaw.ir/15079-2/

 


94/5/2
1:27 عصر

درمان دیابت با بوقناق

بدست جمیل حسن زاده در دسته

 

بوقناق با نام علمی  Eryngium billardieri   گیاهی از راسته Apiales و تیره ی Apiaceae می باشد. در این جنس حدود 250 گونه وجود دارد که در اقصی نقاط کره ی زمین پخش شده است و بیشترین تنوع آن مربوط به آمریکای جنوبی می باشد.در قاره آسیا بیشترین توزیع آن در ترکیه، قفقاز، عراق، لبنان، ایران، پاکستان می باشد. 9 گونه از این جنس خاردار نیز درایران پخش شده است . در طب سنتی معمولا از ریشه و میوه این دو گیاه استفاده می شود. در قاعدة میوة بوقناق مانند کنگر فرنگی مقداری اینولین وجود دارد و به همین دلیل این گیاه را کنگرفرنگی وحشی نیز می­گویند.

تاثیر بوقناق بر روی بیماری دیابت

از اثرات درمانی این گیاه می توان به درمان مرض قند به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و تحریک تولید انسولین از این سلول ها، اشاره نمود که این امر موجب کاهش قند خون و درمان دارویی مرض قند می گردد، البته لازم به ذکر است که درمان اصلی دیابت، رعایت رژیم غذایی مناسب به معنای واقعی و کامل آن و ورزش به ویژه وررزش های هوازی و تغییر الگوهای غلط زندگی است، که در نهایت می تواند موجب می شود که حتی عرق بوقناق نیز از روند درمان فرد دیابتی حذف گردد، زیرا با اصلاح تغذیه و الگوهای زندگی، سلول ها می توانند به حالت طبیعی ژنتیکی خود باز گردند و در این حالت دیگر نیازی به دخالت داروهای شیمیایی و گیاهی نخواهد بود..به این ترتیب  مصرف همزمان عرق بوقناق درمان دیابت (بخصوص نوع 2) در زمان کمتر از یک سال دور از انتظار نیست . بی شک عرق بوقناق بهترین جایگزین برای قرص های کاهنده قند خون و تزریق انسولین می باشد .

بیماری های دیگری که بوقناق می تواند در درمان آنها مؤثر واقع شوند عبارتند از:

- برای درمان بیماری های خونی مانند کم خونی ها (چون بوقناق می تواند میزان تولید گلبولهای قرمز را افزایش دهد) و کمبود پلاکت ها مانند بیماری ITP کاربرد دارد.

- در درمان بیماری های تنفسی مانند آسم توصیه می شود.

- منجر به کاهش علائم بیماری تنگی نفس می شود.

- در جهت درمان بیماری ضعف عضله قلبی تجویز می شود.

- در پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی موٍثر می باشد.

-عرق بوقناق جوش صورت را به علّت فعّال کردن کبد و تصفیه خون از بین می برد.

-برای نفخ معده و روده بسیار موثّر است.

-برای دستگاه گوارش، درمان کولیت، فعّال کردن کبد، تولید صفرا و تجزیه و تحلیل چربی ها (تری گلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثّر عمل می کند.

-غدد فوق کلّیه را فعّال کرده و ترشّح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس، عصبانیّت و اضطراب را از بین می برد.

از همه جالب تر افزایش انسولین و فعّال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت است. به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتماً با کمی عسل طبیعی میل شود. چون به شدّت قند خون را کاهش می دهد.

روش مصرف

*می توان میزان مصرف را به هر 12، 8 یا 6 ساعت تنظیم نمود.

* در مواردی که میزان قند خون بیمار بیشتر از 200 است می توان هر 4 ساعت یک استکان مصرف نمود.

* هر استکان 100 میلی لیتر در نظر گرفته شود.

برای افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان تناول نمایند.

*عرق بوقناق را می توان بیست دقیقه قبل از غذا تناول نمود. در طول روز به جای آب می توان به طور متناوب از عرق بوقناق و چند ساعت بعد «عرق هوفاریقون» و چند ساعت بعد «عرق ایرسا» تناول کرد و آثار آن را که تنظیم تمام اعضای بدن و شفّافیّت پوست و طراوت و شادابی و تحرّک و سر زندگی و از میان رفتن اوره و اسید اوریک و چربی و کلسترول و قند و تیرگی پوست و تناسب اندام است، ملاحظه نمود  .

با تشکر از دکتر دکتر حسن اکبری

متخصص آسیب شناسی،

دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،

محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی

جهت تهیه و پخش عرقیات بوقناق و سایر عرقیات، با نمایندگی عرقیجات یاقوت در غرب ایران (استان آذربایجان غربی،استان آذربایجان شرقی،کردستان و کرمانشاه) عطاری دارالشفا تماس حاصل نمایید.

آدرس محل پخش : استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی، خیابان امام، کوچه سلطان زاده، عطاری دارالشفاء خوی

04436220126

09148708042

 

 

 

 


94/5/2
11:15 صبح

بوقناق گیاهی با خواص معجزه آسا

بدست جمیل حسن زاده در دسته

 


 

 

 

در این مقاله به گیاه شناسی بوقناق با نام علمی Eryngium billardieri  و جایگاه آن در طب سنتی بر پایه­ ی مقالات علمی پرداخته می­ شود.

 

نویسنده  :   رحیمی، کارشناس ارشد گیاهان دارویی

 

مشخصات گیاه

بوقناق با نام علمی Eryngium billardieri   گیاهی از راسته Apiales و تیره ی Apiaceae می باشد. در این جنس حدود 250 گونه وجود دارد که در اقصی نقاط کره ی زمین پخش شده است و بیشترین تنوع آن مربوط به آمریکای جنوبی می باشد.

در قاره آسیا بیشترین توزیع آن در ترکیه، قفقاز، عراق، لبنان، ایران، پاکستان می باشد. 9 گونه از این جنس خاردار نیز درایران پخش شده است 1،2،3.

در جنس اریگنیوم هم گونه های یک ساله و هم چند ساله وجود دارد. برگ ها بدون کرک بوده و معمولا خاردار می باشند. گل های آبی و سفید چتری شکل در میان حلقه های از 6 الی 8 براکته متناوب خاردار قرار گرفته است. براکته ها حدود 2 الی 3 برابر طویل تر از گل ها بوده و ارتفاع  گیاه تا 50 سانتی متر می رسد4.

 

 

ترکیبات شیمیایی

از ترکیبات شیمیایی این جنس می توان به تانن، ساکارز، ساپونین، الکالوئید، استیلن (acetylene)، فلاونوئیدها، کومارین و تری ترپنوئیدها، سزکوئی ترپنوئیدها، مونوترپن5،6، کامفرول (Kampferol)، کلروژنیک اسید (Chlorogenic)، کافئیک اسید، لوتئین و β کاروتن اشاره کرد. بسیاری از این ترکیبات دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشند6.

به دلیل وجود ترکیبات فعال که احتمالا در عملکرد کبد، کلیه ها و در کنترل چربی خون موثر می باشند در طب سنتی از اریگنیوم در درمان بیماری های کبدی و کلیوی مورد استفاده قرار میگیرد.


کاربردهای درمانی


اریگنیوم گیاهی مدر بوده و دارای خاصیت ملین می باشد. از بذور و تنتور ریشه ی آن برای درمان سنگ کلیه، عفونت ها، بیماری های پوستی و نیز تومورها استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان پادزهر گیاهی در مارگزیدگی و درمان بیماری های کبدی، ناباروری و نیز مسمومیت کاربرد دارد 7، 8.

از اثرات درمانی این گیاه می توان به درمان بیماری های کبدی اشاره کرد. چربی ها به دلایل مختلف و به ویژه در شکل تری گلیسرول در کبد ذخیره شده و منجر به بیماری کبد چرب می شوند9. کبد چرب یکی از عوامل بیماری های مزمن کبد در کودکان و بزرگسالان می باشد.

بخش های هوایی و ریشه های گونه های مختلف این گیاه در طب سنتی در جهت اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال از عصاره ریشه آن برای درمان روماتیسم و التهابات غشای مخاطی استفاده می شود.10،11،12،13

بخش های هوایی برخی گونه های اریگنیوم در ترکیه علاوه بر مصرف خوراکی ، در جهت درمان زخم ها نیز کاربرد دارد14.همچنین از عصاره تازه آن در جهت درمان التهابات غشاهای مخاطی و نیز از بخور آن برای درمان زکام مورد استفاده قرار میگیرد. از مخلوط ریشه ی پودر شده آن همراه با تنباکو در جهت ترک سیگار استفاده می شود.15

این گیاه همچنین دارای فعالیت ضد التهابی، ضد میکروبی و نیز دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی می باشد. علاوه بر این قادر به مهار پراکسیداسیون لیپیدی در کبد موش می باشد.16

در بیشتر گونه های این جنس برگ ها و ریشه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اثر ضد دیابتی آن در برخی گونه ها مورد مطالعه قرار گرفته است. 17با این حال فعالیت های داروی آن به صورت گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.

 

 

 

 

REFERENCES


1 R Saxena, SD Zucker, JM Crawford: Anatomy and physiology of the liver. In: ZakimD, TD

Boyer, 4thEdtion. Hepatology: A textbook of liver disease, Philadelphia: WB Saunders; 2006;1-16.


2 HU Ozkol , O Calka , N Akdeniz , SM Pinar, Dermatitis. 2014, 25(3):140-6.


3 H Farhan, F Malli, H Rammal, A Hijazi, A Bassal, Ann Biol Res, 2012c, 3(1), 149-156.

4 .Jump up  RHS A-Z Encyclopedia of Garden Plants. United Kingdom: Dorling Kindersley. 2008. p. 1136. ISBN 1405332964.

5 JHA Pual, CE Seaforth, T TikaSingh, Fitotherapia.; 2011,82(3), 302-8.


6 A Zarei, S Changizi Ashtiyani, A Rezaei, N Abdolyousefi, JMP; 2013, 12 (4); 117-127.[7 H Rammal, H Farhan, M Hawraa, A Hijazi, A Kobeissy, DB Badran,. Int Res J Pharm. 2013,4 (5)132-136.


8 C Promkum,. C Butryee, S Tuntipopipat, P Kupradinun, Asian Pac J Cancer Prev.; 2012,13(7):3343-7


9 CA Nagle, EL Klett, A Rosalind, RA Coleman, J Lipid Res., 2009, 50 (Suppl): 74–79.


10Vogel, V. J. (1970). American Indian Medicine, p. 31. University of Oklahoma Press, Norman, Oklahoma.


11  Grime, W. E. (1979). Ethno-botany of the Black Americans, p.120. Reference Publ. Inc., Michigan.


12 Boulos, L. (1983). In Medicinal Plants of North Africa, p. 183.Reference Publ. Inc., Michigan.


13 Grieve, M. (1931). A Modern Herbal, p. 407. Jonathan Cape Co., London


14 Davis, P. H. (1972). Flora of Turkey and East Aegean Islands,Vol. 4, p. 292, University Press, Edinburgh.

 

15 Tabata, M., Honda, G., and Sezik, E. (1988). A Report on Traditional Medicine and Medicinal Plants in Turkey, p.116. Faculty of Pharmacological Sciences, Kyoto University

16 JHA Pual, CE Seaforth, T TikaSingh, Fitotherapia.; 2011,82(3), 302-8.

17 A Zarei, S Changizi Ashtiyani, A Rezaei, N Abdolyousefi, JMP; 2013, 12 (4); 117-127.

 

 


96/11/7
12:36 صبح

گیاه دارویی صد سرطان یا همان چققه کردی _شیرک صحرایی

بدست جمیل حسن زاده در دسته

سلام 

اخرین بروز رسانی در مورخه 96/11/7

گیاه چق چقه به زبان محلی کردی عراق 

نام فارسی/شیر تیغک یا شیرک صحرایی 

گیاهان مشابه/ گیاه قاصدک  

در دنیا 7گونه از این گیاه قابل رشد است که 3نوع ان قطعا در ایران نیست و4نوع ان قابل رشد بوده که شیرتیغک یکی از ان گونه ها هست که به دلیل داشتن مواد معدنی ومواد شیمیایی منحصر به فردی که دارد میتواند در مقابل انواع سرطانهای بد خیم مقاومت نموده وبا خاصیت انتی اکسیدانی خاص خود که توصیح بسیار دارد سلول مهاجم را از بین ببرد 

ولی باید توجه کرد که شرایط یک بیمار که دچار سرطان شده در چه حد بوده ومقدار دوز معین شده وایا نیاز به مکمل ثانویه گیاهی دارد یانه وایا روند بیماری متاستاز همراه دارد یا نه وسایر فاکتورهای لازم بسیار صروری بوده ونکته ای که بسیار حایز اهمیت است ان است که ایا گیاه مذکور که از افراد غیر یا خود فرد واطرافیان بیمار سعی در تهیه ان دارند چه مقدار صحیح است یا خیر

طب سنتی دارالشفا نزدیک به 3هزار نفر بیمار از داخل ایران وخارج از کشور این گیاه را تجویز نموده است


   1   2      >